Արեւելք գտնուող քարոզիչներուն գրեց որ ընտանոք փոքրահասակ տղաքներ ղրկեն ի Վենետիկ, որոնք ըլլան ազնիւ, և քաղցրաբարոյ, հոգեսէրք, բարեպաշտ ընտանեաց զաւակներ, սրամիտք, ընթերցասէրք և ընդունակ ուսմանց:
Խստիւ պատուիրէր որ լաւ ընտրութիւն ընեն, քննեն անոնց կազմուածը՝ որ տկար և հիւանդոտ չըլլան, փորձեն զանոնք, բացատրեն թե ինչ է կրօնաւորութիւնը, դժուարութիւններ դնեն առջեւնին, որպէս զի աւելի եւս յայտնի ըլլայ անոնց կոչում ունենալը կամ ոչ: Կը գրէր որ չընդունին ծնողաց մէկ հատիկ զաւակները, բայց միայն եթէ ուխտած ըլլան Աստուծոյ նուիրելու զանոնք:
Տարիքի մասին՝ ամենէն փոքր 12-ամեայ և ամենէն մեծ 16-ամեայ տղաքը կընդունէր: Դարձեալ տղայոց ընդունելութեան արգելքներ էին արտաքին պակասութիւնք, ինչպէս չափազանց հասակի կարճութիւնը, շիլ և շատ խաղացող աչքերը, և այլն, չէր ընդունէր նաեւ ձառագէմները, և ուրիշ որևէ արատաւորները, վասն զի արտաքինը յաճախ ներքնոյն հայելին է, կըսէր. «Ազնիւ իւղերը հասարակ անոթներու մէջ չէն պահուիր. Մինչդեռ դիմաց չափակցութիւնը և արտաքին բարեձեւութիւնը շատ անգամ հոգւոյն գեղեցկութեան նշաններ են»: Միւս կողմանէ կընտրէր աւելի աղքտներուն քան հարուստերուն զաւակները. «Եթե երկու տղաք ըլլան, կը գրէր, մին աղքատ և ազնիւ, իսկ միւսը՝ հարուստ և պակասաւոր, պետք է առաջինը ընտրէք՝ քան վերջինը: Նայեցէք որ աղքատներուն որդիքը ընտրէք և ղրկէք, միայն թէ սրամիտ և հեզաբարոյ ըլլան, ընդհանրապէս աղքատները խոնարհ և հլու կըլլան, մինչդեռ հարուստերուն զաւակները բարձրամիտ և համարձակ կըլլան»:
Անընդունակ ընելու թերութեանց մէջ կը շեշտէր ի մասնաւորի խեռութիւնը և ստահակութիւնը, որոնցմով անսանձ և անզուսպ կըըլան տղայք,-սեւամաղձութիւնը, որով տրտում՝ կասկածաւոր և անտանելի կը դառնան ընկերութեան մէջ,- ուսմանց անընդունակութիւնը և անհոգնութիւնը, որով տկարամիտ և ախտավոր կըլլան: Ամէն փոյթ և ջանք կընէր որ տղայք գալու և դառնալու միջոցին՝ մինակ չմնան նաւուն մէջ, և ընդհանրապէս իրեն քահանաներէն միոյն կամ ծանոթ և վստահելի անձի մը կը յանձնէր զանոնք:
Նա միշտ աշակերտաց մէջ առաւօտէն երեկոյ, կը հսկէր, կուղղէր, կը կրթէր և կուսուցանէր: Աբբահայրն անձամբ կը դասախոսէր բարձրագոյն ուսումները, հռետորութիւն, քերթողութիւն, իմաստասիրութիւն, աստուածաբանութիւն, և այլն: Այնպիսի գրաւիչ և յստակ ոչ մը ունէր դասախոսութեան, որ աշակերտաց բոլոր ուշադրութիւնը իրեն կը ձգէր:
Հոգեւոր և ուսումնական կրթութեանց հետ՝ Մխիթար չէր զլանա նաեւ կարեւոր հանգիստները և սփսփանքները կընէր իւրաքանչիւր հասակին հարմար զիջողութիւններ:
Աղբյուր՝ Յովհաննէս Թորոսեան, «Վարք Մխիթարայ Աբբայի Սեբաստիոյ»
Վենետիկ, Մխիթարեան տպարան, 1932թ., էջ 316-320
Լուսանկարը՝ Մխիթարյան միաբանության կայքից. Ս. Ղազար կղզի
Պատրաստեց՝ Ն.Մ.
Уведомление: Սեբաստացու օրեր | Հասմիկ Թոփչյան
Уведомление: Տնային աշխատանք. Մայրենի – Մերի Թոռունյան
Уведомление: Տնային աշխատանք. Մայրենի – Սվետլանա Մելքումյան
Уведомление: Պայմանք տղայոց ընտրութեան | Արղության Անի
Уведомление: Պայմանք տղայոց ընտրութեան | Գոհար Արղության
Уведомление: Մայրենի — Վահե Հովհաննիսյանի բլոգ
Уведомление: Սեբաստացու օրեր – Էդգար Սարգսյանի բլոգ
Уведомление: Նոյեմբեր (Մայրենի) – Անի Մամիկոնյան
Уведомление: Տղաների ընդունելության պայմանները — Սադոյան Բագրատ
Уведомление: Սեբաստացու օրեր կրթահամալիրում — Հասմիկ Թոփչյան
Уведомление: Մխիթար Սեբաստացու օրեր | Գրիգոր Հարությունյանի բլոգ
Уведомление: Պայմանք տղայոց ընտրութեան – Անի Հարությունյանի բլոգ
Уведомление: Պայմանք տղայոց ընտրութեան | Բադալյան Արսինեի բլոգ
Уведомление: Պայմանք տղայոց ընտրութեան | Մելանյա Քեքեջյանի բլոգ
Уведомление: Սեբաստացու Օրեր – Elis Khechoyan's Blog
Уведомление: Լուիզա Թովմասյանի Ուսումնական Բլոգ
Уведомление: Սեբաստացու օրեր | Էլեն Սաֆարյան
Уведомление: Յովհաննէս Վ. Թորոսեան «Վարք Մխիթարայ Աբբայի Սեբաստիոյ» — Բաղդասարյան Արթուր